Συνεντεύξεις
Βουλή
Πολιτική
Αυτοδιοίκηση
Τα είπα & έγιναν
ΑΡΧΗ » Βουλή, Βουλή, Δελτία Τύπου, Ερωτήσεις, Πολιτική

Με ποια κριτήρια επελέγη ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία;

3 Δεκεμβρίου 2015 – 14:27

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ν. Κακλαμάνης: «Με ποια κριτήρια επελέγη ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία;»

Με βάση ποια κριτήρια έγινε η επιλογή του καθηγητή Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αντώνη Λιάκου, ως προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, ζητά να ενημερωθεί ο Βουλευτής Α’ Αθηνών της ΝΔ, Νικήτας Κακλαμάνης, με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νικόλαο Φίλη.

«Ο συγκεκριμένος καθηγητής, είναι γνωστός για τις επιστημονικές του απόψεις σχετικά με την ανάγκη επαναχαρτογράφησης και αναψηλάφισης της Ελληνικής ιστορίας. Επιπλέον, οι απόψεις του ταυτίζονται με του αρμόδιου Υπουργού σχετικά με τη γενοκτονία, καθώς ήδη από το 2014 είχε συνυπογράψει κείμενο, με το οποίο εκφραζόταν η ρητή αντίθεση στη διάταξη του άρθρου 2 του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου, σύμφωνα με την οποία τιμωρείται ποινικά, όποιος κακόβουλα αρνηθεί γενοκτονίες, που έχουν αναγνωρισθεί από το Ελληνικό κοινοβούλιο», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Ν. Κακλαμάνης.

Παράλληλα, ο Βουλευτής Α’ Αθηνών τονίζει ότι ο Α. Λιάκος, σε άρθρο του στο περιοδικό «ΧΡΟΝΟΣ» (Ιούνιος 2014), με τίτλο «Η κατασκευή της ηρωικής εικόνας του Μακεδονικού αγώνα από την Πηνελόπη Δέλτα φωτίζεται με την έρευνα του Σπύρου Καράβα», χρησιμοποιεί απαξιωτικές εκφράσεις για τη συγγραφέα, χαρακτηρίζοντάς τη «cult προσωπικότητα», η οποία «δεν έχει ενδοιασμούς να αποσιωπήσει ή να μεταπλάσει εγκλήματα» σχετικά με τον Μακεδονικό Αγώνα.

Μάλιστα, ο Ν. Κακλαμάνης καλεί την ηγεσία του Υπουργείου να απαντήσει εάν συμφωνεί με τα όσα υποστηρίζει στο άρθρο του ο κ. Λιάκος και ειδικά με τον συσχετισμό των πολεμιστών του Μακεδονικού Αγώνα με τους φανατικούς ισλαμιστές του Ισλάμ σε Ιράκ και Συρία.

Τέλος, ο Βουλευτής ρωτά τον Υπουργό Παιδείας με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί, ότι οι συγκεκριμένες απόψεις του καθηγητή δεν θα επηρεάσουν το έργο του ως προέδρου της Επιτροπής για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία και την αναθεώρηση του προγράμματος των σχολικών βιβλίων.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  Α΄ ΑΘΗΝΩΝ  – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

ΘΕΜΑ: Πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Έκπληξη προκάλεσε η ανακοίνωση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, σύμφωνα με την οποία από τα 36 μέλη της Επιτροπής για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία μόνο τρεις προέρχονται από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ Πρόεδρος της εν λόγω επιτροπής τοποθετήθηκε ο καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κύριος Αντώνης Λιάκος.

Ο συγκεκριμένος καθηγητής, είναι γνωστός για τις επιστημονικές του απόψεις για την ανάγκη επαναχαρτογράφησης και αναψηλάφισης της Ελληνικής ιστορίας.  Επιπλέον, προφανώς δεν είναι τυχαίο για την επιλογή του σε αυτή τη θέση, πως οι απόψεις του ταυτίζονται με του αρμόδιου Υπουργού σχετικά με τη γενοκτονία, καθώς ήδη από το 2014 είχε συνυπογράψει κείμενο, με το οποίο εκφραζόνταν η ρητή αντίθεση στη διάταξη του άρθρου 2 του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου σύμφωνα με την οποία τιμωρείται ποινικά, όποιος κακόβουλα αρνηθεί γενοκτονίες που έχουν αναγνωρισθεί από το Ελληνικό κοινοβούλιο.

Ωστόσο, το προκλητικότερο ζήτημα γύρω από την τοποθέτηση σε αυτή την κρίσιμη και ευαίσθητη θέση του συγκεκριμένου καθηγητή είναι τα όσα υποστηρίζει στο άρθρο του με τίτλο «Η κατασκευή της ηρωικής εικόνας του Μακεδονικού αγώνα από την Πηνελόπη Δέλτα φωτίζεται με την έρευνα του Σπύρου Καράβα», που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «ΧΡΟΝΟΣ» τον Ιούνιο του περασμένου έτους.  Σε αυτό το άρθρο ο καθηγητής αναφέρεται με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για τη συγγραφέα, την οποία αποκαλεί «cult προσωπικότητα»  η οποία «δεν έχει ενδοιασμούς να αποσιωπήσει ή να μεταπλάσει εγκλήματα» σχετικά με το Μακεδονικό Αγώνα.  Είναι χαρακτηριστικό το ακόλουθο απόσπασμα του άρθρου: «Με φρίκη τα διεθνή Μ.Μ.Ε. αναφέρονται στις ομαδικές εκτελέσεις αιχμαλώτων από φανατικούς εξτρεμιστές του Ισλάμ, στο Ιράκ, τις μέρες αυτές, ή στη Συρία, τους προηγούμενους μήνες. Ακόμη μεγαλύτερη φρίκη όταν πρόκειται για αμάχους. Μια παρόμοια ιστορία είναι η ακόλουθη: μια ομάδα ενόπλων, συναντά στο δάσος καμιά εκατοσταριά άοπλους υλοτόμους, τους συλλαμβάνει, τους δένει πισθάγκωνα, τους παίρνει μαζί της και όταν φτάνει σε μεγάλο και βαθύ ποταμό τούς ρίχνει στο νερό. Λίγο αργότερα, δεκάδες πτώματα ξεβράζοναι στις όχθες. Την ιστορία αυτή τη γνώριζε η Πηνελόπη Δέλτα και τη βρίσκουμε στο αρχείο της. Είναι μια καταγραμμένη συζήτηση που είχε με τον επικεφαλής της ένοπλης ομάδας, τον Σπύρο Σπυρομήλιο που συμμετείχε στον Μακεδονικό Αγώνα ως καπετάν Μπούας. Το ποτάμι είναι ο Αλιάκμονας. Ο Σπυρομήλιος δεν δικάστηκε για εγκλήματα κατά αμάχων. Προβιβάστηκε σε στρατηγό της Χωροφυλακής και θεωρείται ήρωας του βορειοηπειρωτικού αγώνα.»

Η παρομοίωση και ο συσχετισμός των πολεμιστών του Μακεδονικού και Βορειοηπειρωτικού αγώνα με τα ειδεχθή εγκλήματα των τζιχαντιστών, από τον άνθρωπο που έχει αναλάβει τον εθνικό διάλογο για την παιδεία και την αναθεώρηση του προγράμματος των σχολικών βιβλίων, πραγματικά προκαλεί εύλογη ανησυχία για τον πολιτικό χαρακτήρα του διαλόγου που θα διευθύνει και τα χαρακτηριστικά των προτάσεων του για τα σχολικά βιβλία. Τα παραπάνω ενισχύονται και με την τελευταία παράγραφο του ανωτέρω άρθρου, με την οποία ο κύριος καθηγητής, αφού αναρωτιέται «τι συμβαίνει με την εκπαίδευση και τη δημόσια ιστορία;», ζήτά ουσιαστικά την αναψηλάφηση και την επαναχαρτογράφηση της ιστορίας και κλείνει ως εξής: «Δεν φτάνει η αναψηλάφηση αυτή να περνά μόνο από τις διατριβές και τα επιστημονικά περιοδικά. Πρέπει να γίνει μέρος της δημόσιας ιστορίας, της δημόσιας συζήτησης. Να χαρτογραφήσει ξανά το παρελθόν.» Σήμερα, η πρόσφατη τοποθέτησή του στη θέση του Προέδρου της Επιτροπής για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία, του δίνει τη δυνατότητα να παρέμβει στη χαρτογράφηση του παρελθόντος για τους μαθητές στη δημόσια εκπαίδευση, μένει να διασφαλιστεί από εσάς ως υπεύθυνη πολιτική ηγεσία, ότι δεν θα γίνει με τους όρους και τις προϋποθέσεις που περιγράφει στο εν λόγω άρθρο και στις δημόσιες τοποθετήσεις του, όπως αυτές για την υποστήριξη του γνωστού βιβλίου ιστορίας της κυρίας Μαρίας Ρεπούση.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

-Με ποια επιστημονικά κριτήρια επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος καθηγητής κύριος Αντώνης Λιάκος, ως Πρόεδρος της Επιτροπής για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία;

-Συμφωνείτε ως πολιτική ηγεσία με όσα υποστηρίζει στο άρθρο του «Η κατασκευή της ηρωικής εικόνας του Μακεδονικού αγώνα από την Πηνελόπη Δέλτα φωτίζεται με την έρευνα του Σπύρου Καράβα», και ειδικά με τον συσχετισμό των πολεμιστών του Μακεδονικού Αγώνα με τους φανατικούς ισλαμιστές του Ισλάμ στο Ιράκ ή στη Συρία;

-Πως θα διασφαλίσετε ότι οι συγκεκριμένες απόψεις του κυρίου καθηγητή δεν θα επηρεάσουν το έργο του, ως Προέδρου της Επιτροπής για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία και την αναθεώρηση του προγράμματος των σχολικών βιβλίων;

ΑΘΗΝΑ  1-12-2015 

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ

Πείτε την γνώμη σας!

Πρεπει να είστε συνδεδεμένος για να δημοσιεύσετε σχόλιο.