Ακατανόητη η κατάργηση της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή στη Γ΄ Λυκείου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ν. Κακλαμάνης: «Ακατανόητη η κατάργηση της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή στη Γ΄ Λυκείου»
Την αναθεώρηση της απόφασης περί κατάργησης της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή στη Γ΄ Λυκείου, ζητά με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, ο Βουλευτής Α’ Αθηνών της ΝΔ, Νικήτας Κακλαμάνης.
Όπως αναφέρει ο Ν. Κακλαμάνης, η συγκεκριμένη απόφαση, που ελήφθη επί υπουργίας Ν. Φίλη, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους κόλπους της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς ο «Επιτάφιος», που ο Θουκυδίδης αποδίδει στον Περικλή, αποτελεί ένα από τα κορυφαία κείμενα ανά τους αιώνες, με σημαντικότατα διδάγματα για τους μαθητές.
Μάλιστα, ερωτά αν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η επαναφορά της διδασκαλίας του εν λόγω κειμένου στη Γ΄ τάξη του Λυκείου.
Παράλληλα, ο Βουλευτής Α΄ Αθηνών της ΝΔ καλεί τον αρμόδιο υπουργό να ενισχύσει τη διδασκαλία μαθημάτων που άπτονται των ανθρωπιστικών σπουδών και της κλασικής παιδείας στα Γυμνάσια και Λύκεια, τα οποία έχουν καταργηθεί ή έχουν μειωθεί οι ώρες διδασκαλίας τους (Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα μαθήματα της Νεότερης Ιστορίας στο Γυμνάσιο και τη Β΄ και Γ τάξη του ΕΠΑ.Λ., των Νέων Ελληνικών και των Λατινικών).
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α΄ ΑΘΗΝΩΝ – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
ΘΕΜΑ: Κατάργηση της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή στη Γ΄ Λυκείου.
Τους προηγούμενους μήνες προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση στους κόλπους της δευτεροβάθμιας αλλά και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με αφορμή την κατάργηση της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή στη Γ΄ Λυκείου.
Πιο συγκεκριμένα, μόλις γνωστοποιήθηκε κατά τους προηγούμενους μήνες η απόφαση του Υπουργείου να καταργήσει στα Λύκεια της χώρας τη διδασκαλία του «Επιταφίου», άμεση ήταν η αντίδραση εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πανεπιστημιακών δασκάλων αλλά και μεγάλης μερίδας του πνευματικού κόσμου της χώρας από όλους τους τομείς της πνευματικής δραστηριότητας.
Φυσικά, οι αντιδράσεις αυτές δεν προέκυψαν άνευ λόγου και αιτίας. Τουναντίον, προέκυψαν, διότι ο «Επιτάφιος», που ο Θουκυδίδης αποδίδει στον Περικλή, αποτελεί ένα από τα κορυφαία κείμενα ανά τους αιώνες με σημαντικότατα διδάγματα για τους μαθητές. Ως εκ τούτου, στις δύσκολες αλλά και επικίνδυνες κοινωνικο-οικονομικό συνθήκες που διανύει -όχι μόνο- η χώρα μας αλλά και μεγάλο μέρος του (λεγόμενου) Δυτικού Κόσμου η στροφή στην κλασική παιδεία και στα διδάγματά της αποτελεί διέξοδο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός πως το συγκεκριμένο έργο έχει χαρακτηριστεί ως η επιτομή της κλασικής Αθήνας, ως ένας ύμνος στην Δημοκρατία, στην Ισονομία, στην Ισοτιμία και στην Αξιοκρατία.
Κατά συνέπεια, το Υπουργείο οφείλει να αναθεωρήσει την απόφαση, που έλαβε επί Υπουργίας κυρίου Φίλη, περί κατάργησης της διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος. Είναι αδιανόητο να στερείται μέσω κυβερνητικής, μάλιστα, απόφασης η νέα γενιά τη διδασκαλία ενός έργου τόσο σημαντικού και ταυτόχρονα τόσο χρήσιμου για τη διάπλαση του χαρακτήρα και της δημοκρατικής συνείδησης. Μάλιστα, η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται να προστεθεί στη μείωση των ωρών στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας στο Γυμνάσιο, την παντελή του κατάργηση από τη Β΄ και Γ τάξη του ΕΠΑ.Λ. και τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Νέων Ελληνικών και των Λατινικών. Οι ανθρωπιστικές σπουδές και η διδασκαλία τους, οφείλουν, δίχως άλλο, να αποτελέσουν κινητήριο μοχλό για την αναγέννηση της πατρίδας μας και η πολιτεία οφείλει να τις θωρακίσει με κάθε τρόπο.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-Υπάρχει πρόθεση επαναφοράς της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή στη Γ΄ τάξη Λυκείου, όπως ίσχυε μέχρι πρόσφατα;
-Mε ποιο τρόπο θα ενισχύσει το Υπουργείο την διδασκαλία των μαθημάτων που άπτονται των ανθρωπιστικών σπουδών και της κλασικής παιδείας στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας;
ΑΘΗΝΑ 20-12-2016
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
Διαβάστε εδώ την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Πρόσφατα σχόλια